NEWSru.com :: Вчені з NASA виявили, що астероїд Апофіс, який 26 січня пролетів поруч із Землею,

Вчені з NASA виявили, що астероїд Апофіс, який 26 січня пролетів поруч із Землею, це не одне, а два космічних тіла

У астероїда 2004 BL86, який 26 січня пролетів поруч із Землею, вчені з Національного управління з повітроплавання і дослідженню космічного простору (NASA) виявили цікаві деталі. Як виявилося, він являє собою не один, а два астероїда, які обертаються навколо загального центру маси.

Про це заявив дослідник Вішну Редді, який представляє науково-дослідний інститут планетарних наук, розташований в місті Тусон (США, штат Арізона). Спостереження проводилися за допомогою інфрачервоного телескопа на Гаваях, а також телескопа з обсерваторії NASA в каліфорнійському місті Голдстоун.

Як видно з опублікованих на сайті наукової організації зображень, другий астероїд набагато менше першого. Як повідомляє Reuters, його діаметр в 4,5 рази менше діаметра "головного" астероїда - 70 метрів, в той час як діаметр першого становив 335 метрів.

Завдяки зображенням, зробленим за допомогою інфрачервоного телескопа на Гаваях, вчені встановили, що астероїд має в своїй структурі базальт (гірська порода), склад якої аналогічний лавовим потокам, знайденим на Гаваях. Астероїди такого типу поширені в головному поясі астероїдів між Марсом і Юпітером.

Знімки були зроблені 26 січня, о 8 ранку за тихоокеанським часом (15 годин за московським), в момент найбільшого зближення астероїда з Землею. Відстань між ним і нашою планетою склало 1 200 000 км.

Астероїд Апофіс, який отримав спочатку назву 2004 BL86, був виявлений 30 січня 2004 року. Довгий час він вважався потенційно небезпечним для Землі через загрозу зіткнення з нею. Але на початку 2013 року в NASA повідомили , Що Апофіс пролетить повз.

Астероїд 2004 BL86 відноситься до так званої групи Аполлона - космічних тіл, що перетинають орбіту Землі. Свою назву група отримала на честь відкритого в 1862 році астероїда Аполлон. До цієї групи належить і знаменитий челябінський метеорит, що впав 15 лютого 2013 року в озеро Чебаркуль.

На початку грудня минулого року в Роскомосу заявили, що інший астероїд, відкритий в 2014 році російським вченим, цілком ймовірно, може зіткнутися з нашою планетою. Астероїд, що отримав позначення 2014 UR116, був виявлений астрофізиком Володимиром Ліпунова в жовтні 2014 року. У соєю роботі він використовував роботизовану мережу телескопів "Майстер-2" Кавказької гірської обсерваторії, розташованої в Карачаєво-Черкеської республіки на кордоні зі Ставропольським краєм. Ліпунов припустив, що астероїд може бути небезпечним для Землі: "Більш потужний вибух буде (якщо впаде на Землю), ніж Челябінський ... астероїд".

Однак фахівці американського аерокосмічного агентства повідомили , Що перевірили траєкторію цього космічного тіла і вважають, що астероїд для Землі також безпечний. Хоча "він має трирічний період обертання навколо Сонця і періодично повертається в околиці Землі, він не наближається до її орбіти", - заявили вчені NASA. Комп'ютерні розрахунки, проведені в Центрі вивчення малих планет Гарвардського університету (штат Массачусетс) і в Лабораторії реактивного руху в Пасадені (штат Каліфорнія), показали, що "загроза для Землі або будь-який інший планети з боку цього небесного тіла виключена ще щонайменше протягом 150 років ". Керівник програми NASA з вивчення об'єктів в навколоземному просторі Дональд Йоманс уточнив, що найближчу відстань, на яке зможе підійти астероїд до нашої планети, складе 4,3 млн км. Відбудеться це лише в квітні 2047 року.

Періодичні прольоти астероїдів поруч із Землею постійно викликають суперечки в ЗМІ про необхідність створення зброї для їх знищення. Восени 2013 року кримські астрофізики відкрили астероїд діаметром більше 400 метрів, який може зіткнутися з Землею в 2032 році. Його наближення дало новий поштовх обговоренням ідеї створення "Космічної ППО", здатної захистити планету від погроз з космосу.

Однак світова наука поки не здатна точно прогнозувати падіння на Землю небесних тіл. П'ятиметровий астероїд 2014 AA, згорілий в небі над Атлантикою в 2014 році, став другим в історії, який виявили до потрапляння в атмосферу. Першим був астероїд 2008 TC3, який був відкритий приблизно за день до того, як його уламки впали на території Судану.